De zomervakantie komt er weer aan! In Nederland moeten we er nog een paar weken op wachten, maar ondertussen hebben ze in Amerika al eventjes vakantie. Doordat de studenten daar drie maanden (!)  zomervakantie hebben is dat dus meteen ook een mooie tijd om te gaan reizen!

In een eerder artikel noemde we al eens vijf leuke tips om de zomer door te komen. En de vijfde tip heeft Lotte, als student athlete, wel heel serieus genomen, zij is gaan reizen door Amerika na haar jaar bij Oakland University in Michigan. In de blog van vandaag lees je deel 1 van Lotte’s roadtrip.

Oost Amerika

Na de tijd dat ik in Michigan heb gestudeerd is mijn moeder mij op komen zoeken. Hier zijn we een paar dagen gebleven zodat ze mijn vrienden en de coaches daar kon ontmoeten en de school kon zien. Tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen heeft ze mij aan kunnen moedigen en hierna is onze reis van start gegaan.

Chicago & Washington

Met een huurauto wilden we van Michigan naar Florida rijden om zo het oosten van het land te zien. Via Lake Michigan zijn we als eerste stop naar Chicago gegaan, daar zijn we een paar dagen gebleven. Ik vind Chicago de leukste stad waar we geweest zijn, alles kan hier te voet, het voelt als een wereldstad maar tegelijkertijd ook als een gezellige stad. We zijn hier naar een mooie rooftopbar geweest en hebben natuurlijk de specialiteit van Chicago gegeten: de hotdog! En als echte sportliefhebbers konden we een honkbal wedstrijd van de Chicago Cubs natuurlijk niet missen!

Na Chicago zijn we in 10 uur naar Washington gereden. Hier hebben we een aantal toeristische hoogtepunten bezocht zoals het witte huis, het Capitool en het Washington monument. Na Washington zijn we zingend: Take Me Home, Country Roads, door de Blue Ridge Parkway gereden richting Asheville. Het was een prachtige route van 700 km door de natuur van de Blue Ridge Mountains. In Asheville zijn we een dagje gebleven en hebben hier voornamelijk typisch Amerikaanse barretjes bezocht en sliepen we op een camping waar de dag ervoor nog een beer gezien was. Erg spannend dus!

Florida

We wilden de meeste tijd van onze vakantie doorbrengen in Florida dus hier zijn we na Asheville dan ook meteen naartoe gereden. Onze eerste stop was Florida State University in Tallahassee in het noorden van Florida. Hier mochten we bij een vriendin uit Nederland overnachten, zij zit in het atletiekteam daar en heeft ons de omgeving laten zien. Van Manatees tot Alligators, het is hier allemaal in het wild te vinden!

Hierna zijn we doorgereisd naar Jacksonville en zijn we vanuit daar de oostkust van Florida af gaan reizen. Het was hier elke dag rond de 28 graden, dus we hebben ook heel wat uren op de witte stranden gelegen. Er liepen alligators over een camping waar we een nacht zouden slapen, wij waren hartstikke bang om in het donker naar het toiletgebouw te lopen dus hebben we de auto gepakt… de volgende ochtend zagen we dat er op de route naar het toiletgebouw een alligator zat. Weer een bijzondere ervaring rijker zullen we maar zeggen.

We hebben in Florida niet alleen maar op het strand gelegen. We zijn door de Florida Everglades gereden en hebben hier heel wat alligators en slangen gezien. Ook zijn we naar het Kennedy Space Centre geweest, bij Cape Canaveral, de plek waar NASA haar raketten vandaan lanceert. Hier zit een heel groot en indrukwekkend museum bij waar alles over de ruimtevaart te vinden is. Zeker een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in de ruimtevaart!

Via West Palm Beach, Fort Lauderdale en Miami waren we beland op de Florida Keys. Dat zijn eilandjes die verbonden zijn aan Zuid Florida. De Keys staan bekend om de witte stranden en de blauwe zee. Zulk blauw water had ik nog nooit in mijn leven gezien! We mochten met onze buren die we daar op de camping hebben leren kennen, mee op hun boot en hebben toen de hele dag gesnorkeld en in de avond onze zelf gevangen vis opgegeten. Wat een dag! En wat een top vakantie was dit!

Hopelijk hebben jullie nu wat inspiratie opgedaan voor een reis naar het oosten van Amerika. Binnenkort volgt deel twee van Lotte haar reis. Hierin zal Lotte jullie meenemen naar het westen van het land! Wil je in de tussentijd al meer weten over Amerika en de college wereld? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, via dit formulier en we vertellen je graag meer.